Pytania i odpowiedzi
Ad.1 IRR jest specjalnym rodzajem mieszanki mineralno - bitumicznej, opracowanym w Wielkiej Brytanii, przeznaczonym do natychmiastowych napraw nawierzchni dróg, na zimno.
Ad.2 IRR naprawia nawierzchnie asfaltowe i betonowe. Doskonale przylega do metalu, dzięki czemu ma szerokie zastosowanie także przy remontach torowisk tramwajowych.
Ad.3 Przy pewnej wprawie średnią naprawę można wykonać w około 5minut.
Ad.4 Nie ma specjalnych wymagań, co do sprzętu. Wystarczą: szczotka drogowa, łopata, ubijak lub płyta wibracyjna.
Ad.5 Proces wykonywania remontów nawierzchni z zastosowaniem IRR jest bardzo prosty. Wystarczy kilkuminutowe przeszkolenie.
Ad.6 Oczywiście. Można także wykonywać naprawy podczas opadów śniegu oraz w ujemnych temperaturach.
Ad.7 Nie. Jest efektywnie tańsza niż naprawa wykonana inną technologią. Poza ty jest wykonywana błyskawicznie.
Ad.8 Warstwa IRR przy średniej naprawie nie powinna być mniejsza niż 2cm
Ad.9 Nie ma potrzeby przycinania krawędzi, ani smarowania ich środkami zwiększającymi przyczepność.
Ad.10 IRR jest produkowany w dwóch frakcjach: DROBNOZIARNISTY i STANDARD
Ad.11 IRR jest pakowany w wiaderka plastikowe. Jedno opakowanie waży 30kg - dlatego jest bardzo wygodny w użyciu.
Ad.12 Skuteczność naprawy z zastosowaniem IRR wynosi minimum 90% Dla porównania, skuteczność materiałów konkurencyjnych wynosi ok. 40%
Ad.13 Można śmiało powiedzieć, że IRR jest najlepszym materiałem na świecie przeznaczonym do natychmiastowych napraw nawierzchni dróg.
Ad.14 IRR jest produkowany w Wielkiej Brytanii już od 20 lat. W innych, uprzemysłowionych krajach jak np.: Japonia od lat 10 a w Polsce od 1995r.
Ad.15 Oczywiście. nad jakością IRR czuwa stale zespół naukowców z brytyjskiego laboratorium, ciągle udoskonalając ten produkt.
Ad.16 IRR jest obecnie produkowany w 20 krajach świata w tym w Wielkiej Brytanii, Australii, RPA, Japonii, USA, na Tajwanie, a nawet na Filipinach.
Ad.17 Jakość IRR jest na całym świecie taka sama, gdyż surowiec podstawowy do produkcji IRR jest importowany przez wszystkich właścicieli licencji na całym świecie.
Ad.18 Naturalnie. Poprzez fax, e-mail, telefon.
Ad.19 Jedynie najlepsze, mające akceptację laboratorium brytyjskiego. Głównie bazalt.
Ad.20 Tak. Frakcja DROBNOZIARNISTA nadaje się idealnie do wypełniania dylatacji.
Ad.21 Ponieważ warstwa 2 cm jest wystarczająca do wykonania trwałej naprawy.
Ad.22 IRR należy przechowywać w pomieszczeniach o temperaturze nie niższej niż 10OC. IRR przechowywany w niższych temperaturach nie traci swoich właściwości, lecz jest trudniejszy do wydobycia z wiaderka, ponieważ gęstnieje. Czas przydatności IRR do użycia wynosi 10 miesięcy, w zamkniętym wiaderku.
Ad.23 Wiaderka można składować do 3 szt., jedno na drugim.
Ad.24 Po zagęszczeniu IRR już nie osiada.
Ad.25 Plastyczność. IRR pozostaje lekko plastyczny przez cały czas eksploatacji. Cecha ta pozwala uniknąć skutków naprężeń wewnętrznych.
Ad.26 Oczywiście że można. O ile jest to ekonomicznie uzasadnione, należy głęboki ubytek wypełnić wstępnie kruszywem drogowym pozostawiając warstwę min. 2 cm do wypełnienia IRR.
Ad.27 IRR utwardza się w kontakcie z powietrzem oraz na skutek kompresji, podczas ruchu kołowego.
Ad.28 Tak. Należy jednak wtedy stosować ograniczniki i zagęszczać IRR pasami szerokości do 1 m.
Ad.29 Nawierzchnia naprawiana IRR powinna być starannie oczyszczona. Wszystkie luźne elementy, obce zanieczyszczenia, powinny być usunięte.
Ad.30 1,6g/cm3